بسیاری از ساکنان بافت‌های فرسوده از شرایط تسهیل‌کننده نوسازی بی‌اطلاعند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تدوین بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن، خبر داد و گفت: اما متاسفانه بسیاری از شهروندان از این حقوق خود آگاه نیستند.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تدوین بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن، گفت: بسیاری از شهروندان از این حقوق خود آگاه نیستند و این کار حلقه‌های میانی است که بی‌واسطه وارد محلات شده و مردم را نسبت به حق و حقوقشان آگاه کنند.

وی در این راستا تصریح کرد: برای شتاب بخشی به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده استفاده از حلقه‌های میانی را در دستور کار قرار دادیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند ۱۰۰ هزار حلقه میانی هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی دست اندر کار در این زمینه عمدتا شهرداری‌ها، بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان و اداره ثبت اسناد هستند، و در پی این موضوع این سوال از سوی شهروندان مطرح می شود که در صورتی که هر یک ازاین دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده یا در اجرای ظرفیت‌هایی قانونی در این حوزه سر باز بزنند تکلیف آنها چیست.

وی ادامه داد: پاسخ این است که در درجه اول شهروندان می‌توانند مراتب را با سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در مراحل بعدی به واحد بازرسی شهرداری‌ها، اداره کل بازرسی استانداری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت با دادستان‌ها در میان بگذارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود